נמאס לך מהעיסוק בעריכת דין? יש לאן לפנות

אנשים רבים מחליטים על שינוי מגמה תעסוקתית במהלך חייהם. דבר זה תקף גם לגבי עורכי דין שמעוניינים לעשות הסבה לתחום החינוך. מאמר זה יגולל את כל הנקודות החשובות אותן יש לדעת אודות הסבה להוראה של עורכי דין.

  מחאה חברתית הובילה לשינוי המחאה החברתית שהחלה בשנת 2011 בישראל הובילה אזרחים רבים להחלטה על שינוי בחיים. השינוי של רבים מהם היה להירשם אל מסלול הסבה לאקדמאים למקצועות ההוראה. החלטה של רוב אותם אנשים בין אם הם עורכי דין או כל מקצוע אחר, נבעה משיקולים ערכיים ותחושת שליחות. אזרחים אלו החליטו שהם מעוניינים ללמד את דור העתיד של ישראל אודות המדינה, אירועים שונים בהיסטוריה, כל הקשור אל מקצוע האזרחות ועוד. המסקנה הייתה שלימוד כל אלו, יעזור לדור הצעיר של הילדים ובני הנוער לעצב את עצמם בתור ישראלים גאים שבבוא הזמן יהפכו למקשה אחת עם החברה הישראלית הערכית, ויעזרו לה להמשיך ולהתקיים.   עריכת דין- שוק רווי לא ניתן להתעלם מהעבודה שחלומה של כל אם יהודייה הוא שהילד שלה יהיה עורך דין, מהנדס או רופא. חלום זה אינו נגוז במשך שנים וקרוב לוודאי שימשיך להתקיים במשך שנים רבות. אנשים רבים מחליטים ללמוד את מקצוע עריכת הדין משום שמדובר על מקצוע פרקטי שפותח דלתות רבות ומאפשר בניית קריירה, בדיוק כמו שאימא טוענת. למרות זאת, בסיום הלימודים רבים מבינים שהשוק מלא בעורכי דין שסיימו את לימודיהם ומנסים למצוא עבודה בתחום ואילו אחרים מבינים שהמקצוע אותו הם למדו והעבודה אותה הם ידרשו לעשות, לא מעניינים אותם. שוק עורכי הדין הרווי בישראל מהווה סיבה נוספת לכך שעורכי דין רבים מחליטים להירשם אל מסלול לימודי הסבה להוראה.   ההסבה הפופולארית ביותר- הוראה אחד ממסלולי ההסבה הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות הוא מסלול הסבה למקצועות ההוראה. נכון להיום יש מסלולים שונים, כמו למשל הסבה מקוצרת להוראה, מסלול לאקדמאים עם תואר ראשון ושני, הסבה להוראה במקצועות החינוך המיוחד ומסלול מיוחד שמכשיר את עורכי הדין לשמש כמורים במקצועות מסוימים בתיכון. פרמטרים חשובים אותם יש לקחת בחשבון טרם בחירת המסלול המתאים לכם הם:

  • עניין- מהו תחום הלימוד שמעניין אתכם. עורכי דין רבים מחליטים להשפיע על התלמידים ובוחרים ללמד את מקצוע האזרחות. אחרים מחליטים להשתלב במקצועות מדעיים ומקצועות הומאניים.
  • פנאי- האם אתם פנויים למסלול הסבה להוראה מלא או שמא אתם מעוניינים במסלול גמיש.
  • מיקום- תמיד יש לבחור בלימודים במיקום שנוח לכם וזאת על מנת שתוכלו להגיע אל הלימודים בתדירות קבועה ובקלות.

  לסיכום, בשנים האחרונות עורכי דין רבים מחליטים על הסבה להוראה וזאת על מנת לעזור ולחנך את דור העתיד, לשנות את פני החברה הישראלית וליהנות מתנאים ובטחון תעסוקתי של משרד החינוך.