לימודי משפטים בבר אילן לתואר שני

תואר שני במשפטים בר אילן

התופעה ללימודי משפטים לתואר הראשון ומשפטנים לתואר שני הינה רחבה מאוד כיום והתחום ממשיך לצבור פופולאריות למרות שרבים ממסיימי התואר הראשון לא מצליחים להשתלב בשוק העבודה בגלל ריבוי הבוגרים.

מה מושך כל כך הרבה אנשים ללמוד תואר במשפטים?
מדוע אנשים שיודעים כי השוק מוצף בעורכי דין בכל זאת בוחרים לעשות תארים במשפטים? 
מאז ומעולם נחשב רופא או עורך דין כמקצוע הנחשק ביותר, אך בגלל השנים הרבות שלימוד הרפואה דורש שלא לדבר על ציון הפסיכומטרי שהוא כמעט בלתי אפשרי, נמשכים רבים אל עולם המשפט. לא חוסר הברירה הוא שמוביל אותם לשם אלא היוקרה שאופפת את התואר, ההזדמנויות להרוויח כסף ומניעת חוסר האונים מול ביורוקרטיות הממשלה.

סקר קטן העלה את הסיבות הללו כסיבות עיקריות ללימוד משפטים לתואר ראשון ובמיוחד לתואר שני, כאשר האינסטינקט הראשוני היה לטעון שהתואר מאגד בתוכו תחומים רבים ומגוונים ועל כן הבחירה בו הייתה מתוך עניין. 
אי אפשר להגיד שאין עניין רב בתחום לימודי המשפטים, אך נבירה נוספת העלתה שזהו רק גורם משני בבחירת התואר בכלל.

תואר ראשון במשפטים אורך שבעה סמסטרים שבסיומו מקבלים תואר LLB . זה תואר מקומי המכשיר עורכי דין במדינה בה מקבלים את התואר. בפועל, בלימודי השלמה מוגבלים, ניתן לעבוד גם במדינות אחרות כעורכי דין עם תואר LLB מישראל. תואר שני במשפטים הוא תואר בינלאומי. סימלו: LLM – אין בעולם ככלל MA במשפטים כמו שיש בבר אילן. זה לא מקובל מלבד ישראל. פשוט אין דבר כזה. גם בישראל זה די חדש, שנים בודדות בלבד. מי שרוצה להשלים את התואר MA ל LLB מוכר ואחר כך ל LLM זה די קל. עם תואר LLB שהתקבל בישראל ניתן גם לעבוד וגם להתקדם בהשכלה המשפטית. תואר כזו אינו קשה כ"כ להשגה אבל מעניק ידע רב ערך ללומד.

היתרון של תואר ראשון במשפטים? (B.A )
במילים פשוטות מקצוע ביד, זהו תחום פרקטי שבסופו של התואר וההתמחות ניתן לעסוק בו ללא הצורך להשקיע זמן יקר בלימוד לתואר שני.

משפטנות (תואר שני) נלמד מסיבות אחרות: (M.A )
הוא לא נדרש בשביל להתחיל לעבוד כעורך דין, ישנם אלו הממשיכים לתואר שני כמשפטנים אחרי הראשון על מנת לצבור יוקרה רבה יותר ותוספות בשכר בתחום בו הם נמצאים.

ישנם כאלו המגיעים מתארים במקצועות שונים לגמרי אל לימודי התואר השני במשפט ללא תעודת עורך דין וזאת בשביל להכיר טוב יותר את עולם המושגים המשפטיים ולהתקדם בתחום העיסוק שלהם.

האמונה הרווחת היא שהיכרות עם הדינים השונים ודרכי ההתמודדות עם שלל הביורוקרטיות שקיימות יכולים לתרום משמעותית לקידום במקצועות אחרים.

תואר שני במשפטים יכול גם לספק הסבת קריירה למבקשים לעשות זאת, מתחום שאינו קשור למשפט אפשר עם תואר שני לעסוק בייעוץ משפטי.

סיבה נוספת בגינה בוחרים כה רבים ללמוד משפטים קשורה להשפעה של הטלוויזיה, ריבוי תוכניות וסרטים המציגים את המקצוע באור כל כך מושך גורמים לאנשים להאדיר את התחום מעבר לפרופורציות האמיתיות שלו, אנשים שוכחים לפעמים שהחיים הם לא מה שרואים בטלוויזיה ומשפטים מאגד בתוכו תחומים מגוונים שצריך להכיר גם אותם.

היתרונות שמציע תואר ראשון במשפטים הם רבים אם ורק אם מצליחים להשתלב בשוק העבודה בתחום; כסף, כבוד והבנה של דרכי החיים המודרניים מוצעים לאלו שמצליחים באמת.

התואר השני במשפטים הוא נדבך נוסף על כל אלו, מפני שאליו מתקבלים אנשים מכל התחומים והוא עוזר להם להתקדם בתחומם שלהם.

אוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה העברית, מכללת קריית אונו, המכללה למנהל, שערי משפט והמרכז הבינתחומי הרצליה כולם מציעים מסלולים ייחודיים שמטרתם להכניס אותנו אל החוג האקסקלוסיבי של בוגרי משפטים. 
תואר במשפטים זו אמירה שמסבה גאווה וסיפוק רבים ועל כן הפופולאריות שלו נשמרה לאורך השנים.