הסבה מקצועית? מידע על לימודי מדעי המחשב אחרי תואר שני במשפטים

הסבה מקצועית הוא ביטוי שאנחנו שומעים יותר ויותר בשנים האחרונות וזאת מכמה סיבות. ראשית ולפני הכל, תוחלת החיים שלנו עולה, מה שאומר שגם כמות השנים שבהן אנחנו עובדים. בעוד שבעבר נדמה היה כי העולם שייך לצעירים, כיום הדברים הולכים ומשתנים והפריחה האמיתית של אנשים רבים מגיעה רק אחרי גיל 40 ואפילו 50. אנשים רבים מגיעים לאמצע החיים ומבינים שהם רוצים לעשות דברים שונים לחלוטין ממה שעשו עד כה, וכיום זה יותר אפשרי מאי פעם.

החיים מזמנים לנו המון הזדמנויות בעידן הנוכחי ומאפשרים לנו לעשות כמה קריירות. הם מעניקים לנו את ההזדמנות לנסות, לחוות, להתמקצע ואז להתחיל הכל מהתחלה, אבל ממקום גבוה יותר.
אחד התחומים שאליהם יש הכי הרבה זליגה של בעלי מקצועות שונים זהו תחום ההייטק.
תעשיית ההייטק בעולם כולו ובישראל בפרט היא עשירה, מתפתחת ומאד מעניינת ואנשים רבים בוחרים לעשות את המעבר אליה. למעשה בהייטק ניתן לראות המון אנשים שעשו הסבה מקצועית מתחומי הוראה, עולם הפרסום, משפטים ועריכת דין ועוד ועוד.

אם גם אתם למדתם תחום אחר לחלוטין ואפילו אם אתם כבר עובדים ומתמחים בו אתם עדיין יכולים לעשות את המעבר, בקלות, במהירות ובאופן שישתלם לכם במיוחד.

איך הדברים עובדים?

כאשר מדובר על אנשים בעלי תואר שני, גם אם המקצוע המרכזי שאותו הם למדו שונה לחלוטין במהותו מתחום לימודי מדעי המחשב, אלה יהיו גמישים ונגישים מאד. לימודי מדעי המחשב הם הדרך הטובה ביותר לעשות הסבה מקצועית למי שרוצה לעבור לעולם ההייטק זאת לאור הכלים הרבים, ההבנה המעמיקה והבסיס הרחב שהם יעניקו.

באופן כללי, אקדמיים בעלי תואר שני שמעוניינים לעשות הסבת מקצוע, בין אם מדובר על לימודי מדעי המחשב ובין אם מדובר על תחומים אחרים כמו הנדסה למשל יזכו להנות ממסלול מזורז יותר. באופן כללי, כל מקרה יבחן לגופו, אבל בהחלט ניתן לאמר שתהליך הקבלה ללימודים יהיה קצר ופשוט יותר ותוכנית הלימודים עצמה תהיה ממוקדת יותר. מסלולי ההסבה מותאמים לאנשים עובדים, כך שמי שירצה יוכל לבחור במסלול לימודי ערב.

הדבר הנכון ביותר יהיה להגיע ליעוץ אצל יועץ לימודים. הוא יבחן את הרקע האקדמי שלכם ובהתאם לכך יבנה את המסלול המתאים ביותר. במקרים רבים אנשים בעלי תואר שני במשפטים או בכל תחום אחר אינם צריכים לעמוד בכל דרישות הקבלה הבסיסיות והתהליך הרבה יותר מהיר ופשוט עבורם. במקרים רבים ניתן לקבל פטורים מקורסים שונים שכבר נלקחו בתארים הקודמים, גם במקרה שבו מסלול הלימודים להסבה הינו מובנה, מה שאומר שלמועמד יש אפשרות לדלל את תוכנית הלימודים שגם ככה מאד ממוקדת.

כלל, פרק הזמן ללימודי ההסבה הינו קצר יותר מהמסלול המסורתי של לימודי מדעי המחשב או כל מסלול אחר, מה שאומר שיש כאן רווח כפול ומכופל.